logo-fundusze europejskie      logo-bip-szkoła-strzelce

News

 

Głównym celem pracy nauczycieli świetlicy szkolnej jest zapewnienie opieki dzieciom oczekującym w szkole na zajęcia lub po zakończonych lekcjach oraz takie zorganizowanie czasu podopiecznym, by zapewnić im wszechstronny rozwój i pomoc w nauce oraz zadbać o kształtowanie określonych postaw.

 

Poza opieką i pomocą w odrabianiu prac domowych postanowiłyśmy przede wszystkim rozwijać umiejętności i zdolności plastyczne naszych podopiecznych poprzez wykonywanie z nimi rozmaitych dekoracji
czy prac. W ubiegłym semestrze powstawały zatem: ramki do zdjęć, pudełka na biżuterię, biżuteria z koralików, wełniane ozdoby do włosów (warkoczyki), drewniane i papierowe zakładki do książek, papierowe, październikowe nietoperze i dynie, laurki z okazji Dnia Babci i Dziadka, wyklejanki, maski karnawałowe, bukiety z jesiennych liści, zawieszki
do plecaka i piórnika, zwierzątka ze styropianu.

 

Widząc ogromne zainteresowanie dzieci wykonywaniem podobnych ozdób, pani Elwira Olkiewicz-Bujko postanowiła przeprowadzać miniwarsztaty plastyczne dla wszystkich dzieci przebywających na świetlicy i chętnych do brania w takich działaniach udziału.

 

W każdym tygodniu wykonywane będą określone prace związane
ze zbliżającymi się świętami lub blokami tematycznymi, w oparciu o jakie będziemy pracować.

 

Mijający tydzień – z uwagi na ustępującą zimę – upłynął głównie pod znakiem wykonywania z bibuły wiosennych kwiatów. Aby odczarować panującą pandemię, wykonywaliśmy również rozmaite mikstury – zamiast soku z gumijagód z bajki o Gumisiach stworzyliśmy buteleczki
z brokatowo-cekinową zawartością, mające moc spełniania życzeń.

 

W przyszłym tygodniu planujemy wykonywać piękne ozdoby z okazji Dnia Kobiet. Wszystkich naszych świetlicowych milusińskich zachęcamy
do działania i rozwijania swoich artystycznych pasji!

 

Nauczyciele świetlicy

 

 

 

 

 

W drugim semestrze roku szkolnego 2020/2021 nasza szkoła przystąpiła do udziału
w międzynarodowym projekcie eTwinning.  Polega on na współpracy wybranych uczniów
 i nauczycieli naszej szkoły (p. Izabeli Kucharskiej, p. Anny Lachowicz oraz p. Elwiry Olkiewicz-Bujko) ze szkołami z: Turcji, Czech oraz Włoch i placówkami z Polski. 

 

Obecnie w projekcie bierze udział  9 europejskich szkół. Założeniem jest przygotowanie prezentacji dotyczącej wielkanocnych tradycji obchodzonych
w poszczególnych krajach  oraz wykonanie kart wielkanocnych z życzeniami  głównie
w języku angielskim (my poszerzamy te działania o język francuski oraz  niemiecki).

 

Wyniki pracy dzieci prezentowane będą w Internecie w tzw. TwinSpace, do której dostęp mają tylko współpracujące ze sobą szkoły. My zaprezentujemy  je również na stronie naszej placówki, abyście mieli Państwo możliwość zobaczenia wyników pracy Waszych dzieci.

 

Najmłodsi uczniowie z klasy drugiej mają za zadanie wykonać kartki wielkanocne oraz (z pomocą nauczyciela) napisać na nich życzenia w języku angielskim (starsze dzieci – także po francusku i niemiecku). Działania te prowadzone będą z pomocą nauczycieli – uczestników projektu – w klasie lub w trakcie przebywania dzieci na świetlicy szkolnej.

 

Starsi uczniowie będą musieli w domu wykonać prezentację dotyczącą polskich tradycji wielkanocnych oraz elektroniczne kartki pocztowe z życzeniami w języku: angielskim, niemieckim bądź francuskim. Wszelkie dostępne materiały przesyłamy w linkach do stron zamieszczonych pod regulaminem (poniżej).

 

Regulamin i materiały do pobrania

 

Przystąpienie do projektu stanowi jednocześnie zgodę na udział w konkursie szkolnym, dlatego wszystkie wykonane przez uczniów prace wysyłane na TwinSpace objęte zostaną jednocześnie konkursem szkolnym w trzech kategoriach:

 

a)      najpiękniejsza kartka wielkanocna wykonana ręcznie – tylko uczniowie klasy drugiej
z uwagi na udział wychowawcy w projekcie.

 

Zasady: kartki te uczniowie wykonują na zajęciach, wypisują również na nich życzenia  wielkanocne w języku angielskim.

 

b)      najpiękniejsza kartka wykonana w grafice komputerowej lub odręcznie, jednak wówczas zdjęcie takiej pracy musi podlegać obróbce komputerowej + życzenia wielkanocne po angielsku – mogą być krótkie (klasy 4-5).

 

c)      najlepsza prezentacja multimedialna o tematyce wielkanocnej na podstawie literatury wskazanej przez nauczyciela polonistę (o polskim folklorze, obrzędowości itp.)
– w języku angielskim, francuskim bądź po niemiecku (klasy 6-8).

 

Uwaga!

 

Nie wolno kopiować gotowych prac z Internetu, można skorzystać z darmowej grafiki przy tworzeniu kartek lub prezentacji. Proponujemy jednak, by ilustracje wykonywać odręcznie, a następnie poddać je obróbce graficznej.

 

Teksty prezentacji nie muszą być długie, zwłaszcza że należy zapisać je po angielsku. Proszę zaprezentować co najmniej cztery najważniejsze polskie tradycje wielkanocne.

 

W kategorii klasy drugiej i klas 4-5 wygrywa tylko jedna osoba, w kategorii klasy 6-8 – jedna prezentacja.

 

 

 

Termin i sposób oddania prac

 

a)      Uczniowie klasy drugiej oddają zgody na udział w projekcie p. Annie Lachowicz do 03 marca br., a prace wykonują pod kierunkiem nauczyciela do  20 marca br.

 

b)      Uczniowie klas 4-5 wysyłają zdjęcie podpisanej odręcznie przez rodzica/opiekuna prawnego zgody wraz z elektroniczną kartką wielkanocną do 15 marca br., przesyłając je na służbowy adres mailowy nauczyciela biorącego udział w projekcie: iTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Każdy, kto wyśle pracę i zgodę – otrzyma potwierdzenie otrzymania wiadomości.

 

c)      Uczniowie klas 6-8 wysyłają zdjęcie podpisanej przez rodzica/opiekuna prawnego zgody wraz z prezentacją do 15 marca br., przesyłając je na służbowy adres mailowy nauczyciela biorącego udział w projekcie: iTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Jedną prezentację mogą wykonać dwie osoby.

 

Każdy, kto wyśle pracę i zgodę – otrzyma potwierdzenie otrzymania wiadomości.

 

*Podpisane zgody można również przynieść do szkoły.

 

Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się:

 

- w klasie drugiej po dostarczeniu prac i zgód przez wszystkie dzieci chętne do udziału w konkursie;

 

- w klasach 4-5 i 6-8 – 16 marca br.

 

Materiały pomocnicze:

 

a)      Polskie tradycje wielkanocne:

 

https://www.garneczki.pl/blog/tradycje-i-zwyczaje-wielkanocne-w-polsce/

 

b)     zapis w języku angielskim

 

https://blog.fiszki.pl/jezyki/zwyczaje-wielkanocne-polsce/

 

http://www.lingvika.pl/opowiedziec-o-polskich-swietach-wielkanocnych-angielsku/

 

https://poangielsku.com/zyczenia-wielkanocne-po-angielsku-z-tlumaczeniem/

 

https://ellalanguage.com/blog/wielkanoc-po-angielsku/

 

http://www.twojaeuropa.pl/3936/zyczenia-wielkanocne-po-francusku

 

 

 

 

 

Cel konkursu i zgody

 

Celem konkursu  i projektu jest przede wszystkim: pogłębianie wiedzy o polskim
i europejskim dziedzictwie kulturowym, doskonalenie umiejętności lingwistycznych, informatycznych; rozwijanie zdolności artystycznych.

 

Jeśli wyrażacie Państwo chęć na udział dziecka w takim projekcie, a jednocześnie konkursie, prosimy o wypełnienie poniższej zgody umożliwiającej nam m.in. publikację zdjęć wyników pracy Państwa dzieci w przestrzeni TwinSpace i na stronie szkoły. Jeśli chcecie Państwo sprawdzić, czym dokładnie jest ogólny projekt eTwinning, zachęcamy do zapoznania
się z podstawowymi wiadomościami na ten temat zamieszczonymi na stronie: https://www.etwinning.net/pl/pub/index.htm

 

Wszelkie pytania proszę kierować do p. I. Kucharskiej (Librus, e-mail).

 

 

 

 

 

Zgoda na udział dziecka w projekcie/konkursie

 

Ja, rodzic/opiekun prawny

 

.....................................................................................(imię i nazwisko)

 

wyrażam zgodę na udział mojego dziecka

 

(imię i nazwisko dziecka) ………………………………………………………..…..…..,

 

w międzynarodowym projekcie eTwinning/w szkolnym konkursie

 

w roku szkolnym 2020/2021  na przełomie marca i kwietnia. 

 

Jednocześnie oświadczam, że zapoznałam/-łem się ogólnym charakterem projektu
i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dziecka oraz publikację jego wizerunku lub wyników jego pracy w zakresie związanym z udziałem w projekcie
Easter wishes online oraz w szkolnym konkursie o polskich tradycjach wielkanocnych.

 

 

 

…………………………            ………………………………………………………………

 

miejscowość i data                                         imię i nazwisko opiekuna prawnego/rodzica

 

 

 

 

 

 

Z uwagi na przypadającą w tym roku szkolnym setną  rocznicę urodzin Krzysztofa Kamila Baczyńskiego zorganizowaliśmy konkurs plastyczno-literacki dotyczący życia oraz twórczości  polskiego poety czasów wojny i okupacji. Zadaniem uczestników było przygotowanie plakatu, na jakim umieszczone zostałyby najważniejsze informacje dotyczące poety, jasno określone w  regulaminie konkursu zamieszczonym na stronie naszej szkoły. Do komisji w ciągu miesiąca wpłynęło pięć prac przekazanych nam przez uczniów. W związku z tym mogliśmy szybciej niż zakładaliśmy ocenić wysiłek uczestników włożony w przygotowanie prac i wcześniej ogłosić wyniki. Pod uwagę braliśmy zawartość merytoryczną zamieszczonych informacji, pomysłowość oraz estetykę plakatów. Z przyjemnością pragniemy ogłosić, że pierwsze miejsce w konkursie zajęli ex aequo Bartosz Moziakowski i Martyna Stolarczyk. Wyróżnienie w konkursie postanowiliśmy z kolei przyznać Wiktorii Andrzejewskiej – na pracy dość dokładnie opisała sylwetkę oraz twórczość poety, przede wszystkim zaś wykonała ołówkiem piękną podobiznę K.K. Baczyńskiego. W konkursie wzięły również udział Zuzanna Pakulska i Zuzanna Stasiak, za co bardzo dziękujemy.

 

Z uwagi na system nauki online nagrody przekażemy wszystkim uczestnikom, zachowując wszelkie zasady reżimu sanitarnego. Serdecznie dziękujemy za udział w konkursie i gratulujemy zwycięzcom!

 

I.Kucharska, E.Olkieiwcz-Bujko, B.Dusza

 

 

 

 

Zakończenie I półrocza roku szkolnego 2020/2021 to dobra okazja do podsumowania pracy biblioteki szkolnej. Podobnie jak w ubiegłych latach, tak i w tym roku podczas pandemii mamy wspaniałych czytelników.

 

Do najlepszych należą:

 

- Marta Matysik klasa VIA

 

- Zuzia Pakulska klasa VIA

 

-  Gracjan Kubryn klasa IIB

 

Choć niewątpliwie największą nagrodą dla każdego czytelnika jest sama radość czytania, to jednak z pewnością miło jest otrzymać tytuł najlepszego czytelnika. Gratulujemy i życzymy jeszcze wielu ciekawych lektur!

 

Musimy przestrzegać nadal reżimu sanitarnego, ale serdecznie zapraszamy do biblioteki.

 

                                                                                                                                          /bibliotekarki: Barbara Dusza, Joanna Kołodziejska/

 

 

 

Projekt i wykonanie Szkoła Podstawowa w Strzelcach (woj. łódzkie)