logo-fundusze europejskie      logo-bip-szkoła-strzelce

W dniach 18-20 czerwca 2017 roku klasa VI B i klasa IV B udała się na wycieczkę do Wilna. Pierwszy dzień po przybyciu do Augustowa minął nam bardzo szybko. Odbyliśmy rejs statkiem po kanale Augustowskim oraz zwiedzaliśmy Sanktuarium w Studzienicznej, które w 1999 roku gościło papieża Jana Pawła II. Potem zjedliśmy pyszną kolację w formie ogniska i udaliśmy się na spoczynek. Następnego dnia bardzo raniutko bo o 6.30 wyjechaliśmy w stronę Wilna. Zwiedziliśmy Troki- dawną stolicę Litwy. Urokliwy zameczek jest położony na wyspie, w malowniczej scenerii. Tutaj skosztowaliśmy lokalnych przysmaków czyli kibiny litewskie (na słodko lub słono) pycha!  W drodze do Wilna pan przewodnik nauczył nas  kilku słów po litewsku : Laba diena! Czyli dzień dobry to najważniejszy zwrot jaki poznaliśmy. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania cmentarza na  Rossie, potem kościół św. Piotra i Pawła,  Katedra Wileńska, Uniwersytet Wileński. Zwiedziliśmy również dom-obecnie muzeum Adama Mickiewicza. W drodze powrotnej zjedliśmy wileńskie lody (również pycha!) Ostatni dzień również obfitował w atrakcje pojechaliśmy do Europejskiej Wsi Bocianiej w Pentowie. Widzieliśmy bociany i ……spotkała nas burza. Zmęczeni ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Strzelec.

Karolina Myszkowska, Jolanta Piotrowicz-Albiniak, Anna Lachowicz

Projekt i wykonanie Szkoła Podstawowa w Strzelcach (woj. łódzkie)