logo-fundusze europejskie      logo-bip-szkoła-strzelce

W dniach 12-15 VI 2015 uczniowie naszej szkoły byli na wycieczce szkolnej do Ziemi Kłodzkiej.                                                                                                                                                                                              12.06.2015r Po kilku godzinach jazdy dojechaliśmy do Wrocławia. Tam rozpoczęliśmy zwiedzanie pierwszej atrakcji naszej podróży, którym było ZOO. Jest to najstarszy na obecnych ziemiach polskich i największy (pod względem liczby wystawianych zwierząt) ogród zoologiczny w Polsce. Jego główną atrakcją było AFRYKARIUM- kompleks budynków wraz z oceanarium prezentujący zwierzęta Afryki. Po kilku godzinach spędzonych w towarzystwie zwierząt ruszyliśmy w kierunku Kudowy Zdrój na miejsce naszego noclegu- ośrodek Wrzos.

13.06.2015r Po wczesnym śniadanku wyjechaliśmy wraz z przewodnikiem do Pragi, która przywitała nas słońcem. Naszym opiekunem był wszystkowiedzący pan Andrzej- świetny przewodnik. Główne atrakcje, które zobaczyliśmy to: Hradczany: Plac Loretański, Plac  Hradczański, dziedzińce zamkowe, Katedra św. Wita, ogród na wałach, panorama Pragi; Mala Strana- dawne podgrodzie: Rynek Małostrański, Kościół św. Mikołaja, barokowa zabudowa Malej Strany. Mostem Karola przeszliśmy na Stare Miasto gdzie podziwialiśmy: rynek staromiejski, pomnik Jana Husa, ratusz, zegar Orloj. Ciekawą atrakcja był rejs po Wełtawie. Po przerwie obiadowej był czas na kupno pamiątek. Zwiedzanie zakończyliśmy na Placu Wacława. To był dzień pełen niezapomnianych wrażeń.

14.06.2015 8.45 -ruszamy w kierunku Błędnych Skał ( labirynt szczelin i zaułków, niekiedy niezwykle wąskich, oddzielających bloki skalne kilkunastometrowej wysokości, które tworzą tu kilkusetmetrową trasę turystyczną o niepowtarzalnym uroku. Zwiedzając ją często dosłownie przeciskaliśmy się pomiędzy skałami, wąskimi szczelinami). Wszyscy, łącznie z opiekunami byli pod ogromnym urokiem tego miejsca. Następną atrakcją był spacer po Parku Zdrojowym- Duszniki Zdrój. Stąd pojechaliśmy do Wambierzyc gdzie zwiedzaliśmy ruchomą szopkę oraz bazylikę. Na koniec wróciliśmy do Kudowy Zdrój gdzie zwiedziliśmy Kapilcę Czaszek oraz park. Po powrocie rozpoczęła się sportowa część dnia, podczas której uczniowie wraz z opiekunami zorganizowali rozgrywki w plażową piłkę siatkową- było naprawdę dużo emocji. Jeśli ktoś myśli, że to koniec to się pomylił- przed nami była jeszcze dyskoteka- nie było końca tańcom i hulankom.

15.06.2015Po śniadaniu ruszyliśmy w drogę powrotną. Po drodze czekała na ostatnia atrakcja- pobyt w Aquaparku w Kaliszu. Wszyscy świetnie się bawili.To były  pełne niezapomnianych wrażeń 4 dniJ                                                                               Opiekunowie wycieczki: Elżbieta Cierpikowska, Agnieszka Kolczyńska, Ariel Rożnowski. Kierownik zamieszania: Janusz Karbowski.

Projekt i wykonanie Szkoła Podstawowa w Strzelcach (woj. łódzkie)