Na lekcjach zdalnej biologii uczniowie mogli rozwijać aktywność badawczą prowadząc hodowle, obserwacje, doświadczenia. W klasach piątych prowadzili hodowlę hydroponiczną fasoli i dokumentowali zmiany w dzienniczkach obserwacji, badali zdolność mchów do pochłaniania wody, oceniali, czy woda ma wpływ na otwieranie się szyszek nagonasiennych. W klasach szóstych mogli bliżej przyjrzeć się ptasim piórom, w klasach ósmych badali tempo rozkładu materii organicznej przez destruentów w zależności od typu gleby, w jakiej znalazła się materia .
Gratuluję wszystkim wspaniałych efektów i liczę na to, iż wpłyną one na rozwój Waszych zainteresowań przyrodniczych.
Jolanta Janik
https://spstrzelce.pl/index.php/nauka-zdalna?start=15#sigFreeIde008edaf98
· Od 25 maja br. umożliwiamy konsultacje dla uczniów klasy VIII szkoły podstawowej.
· Od 1 czerwca br. umożliwiamy konsultacje dla wszystkich uczniów szkoły
· Szkoła przy organizacji konsultacji uwzględniła wytyczne Ministra Edukacji Narodowej , Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia.
· Z zajęć w formie konsultacji w szkole mogą korzystać uczniowie zdrowi,
bez objawów chorobowych.
· Przygotował oraz upowszechnij wśród nauczycieli, uczniów i rodziców harmonogram konsultacji indywidualnych i grupowych.
· Przygotował procedury przychodzenia/wychodzenia oraz przebywania uczniów w szkole, w tym w salach, uwzględniając zasady: 4 m2 na osobę, 2 m dystansu społecznego pomiędzy osobami i 1,5 m odstępu pomiędzy stolikami w sali podczas konsultacji.
· W grupie może przebywać do 12 uczniów. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu, prowadzącego można zwiększyć liczbę dzieci – nie więcej niż o 2.
· Przygotował procedury postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia i przeszkolił pracowników, jak należy je stosować.
· Wyznaczył stałą salę na konsultacje dla tej samej grupy.
· Wyjaśni uczniom, jakie zasady bezpieczeństwa obecnie obowiązują w szkole i dlaczego zostały wprowadzone.
· Zorganizuje konsultacje indywidualne oraz grupowe z uwzględnieniem odległości pomiędzy stanowiskami nauki min.1,5 m (1 uczeń – 1 stolik).
· W miarę możliwości dopilnuje, aby uczniowie nie pożyczali sobie przyborów i podręczników.
· Wywietrzy salę, w której organizuje konsultacje, co najmniej raz na godzinę.
· Zwróci uwagę, aby uczniowie często i regularnie myli ręce.
· Otrzyma możliwość konsultacji indywidualnych lub grupowych. Zapozna się z ich harmonogramem.
· Nie umawia się na konsultacje, jeżeli jest chory lub w JEGO domu przebywa ktoś
na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy muszą pozostać w domu oraz stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza.
· Jeżeli umówił się na konsultacje, a nie możesz przyjść, zgłasza ten fakt odpowiednio wcześniej – nauczyciel będzie mógł zaprosić w zastępstwie innego ucznia.
· Zabiera do szkoły własny zestaw podręczników i przyborów. W szkole nie będzie mógł ich pożyczać od innych uczniów.
· W drodze do i ze szkoły korzysta z osłony na usta i nos oraz zachowa dystans społeczny.
· Przed wejściem do szkoły obowiązkowo zdezynfekuje ręce, a jeżeli
ma przeciwskazania zdrowotne do stosowania środków do dezynfekcji natychmiast umyje ręce.
· Bezwzględnie stosuje zasady higieny: często myje ręce wodą z mydłem i nie podaje ręki na powitanie, zachowuje dystans, a także unika dotykania oczu, nosa i ust.
· Zwraca uwagę na odpowiedni sposób zasłania twarzy podczas kichania czy kasłania. Stosownie zwraca uwagę innym w tym zakresie.
GRAFIK KONSULTACJI uczniowie i rodzice otrzymali w Librusie
Dyrektor szkoły Jolanta Piotrowicz-Albiniak
Uczniowie klasy 7a i 7b podczas zdalnego nauczania. Dali upust swojej artystycznej twórczości również na lekcji matematyki. Stworzyli oni ciekawe rysunki w układzie współrzędnych. Oto kilka ciekawych projektów.
Ariel Rożnowski
https://spstrzelce.pl/index.php/nauka-zdalna?start=15#sigFreeId71726152ee
Oto dwa utwory ,, Żabka mała” i ,,W murowanej piwnicy” wykonane na dzwonkach przez Lenę Cicherską, Alicję Moziakowską, Jakuba Wiśniewskiego, Adama Wieczorka i Antoniego Derdowskiego. Gratulujemy talentu i odwagi. Nauczyciel Elżbieta Cykowska
Na zajęciach techniki w klasie V B i VI B realizowane były zajęcia kulinarne: z warzyw i innych produktów uczniowie wykonali niepowtarzalne dekorację na stół.
Wykonane smakołyki przedstawiają zdjęcia przesłane przez uczniów
Nauczyciel Jolanta Piotrowicz-Albiniak
https://spstrzelce.pl/index.php/nauka-zdalna?start=15#sigFreeId32c3e14ee5