logo-fundusze europejskie      logo-bip-szkoła-strzelce

Nauka zdalna

Na lekcjach  zdalnej biologii  uczniowie mogli rozwijać aktywność badawczą prowadząc hodowle, obserwacje, doświadczenia. W klasach piątych prowadzili hodowlę hydroponiczną fasoli i dokumentowali  zmiany w dzienniczkach obserwacji, badali zdolność mchów do pochłaniania wody, oceniali, czy woda ma wpływ na  otwieranie się szyszek nagonasiennych. W klasach szóstych mogli bliżej przyjrzeć się ptasim piórom, w klasach ósmych badali tempo rozkładu materii organicznej przez destruentów w zależności od typu gleby, w jakiej  znalazła się materia .

 Gratuluję wszystkim wspaniałych efektów i liczę na to, iż wpłyną one na rozwój Waszych zainteresowań przyrodniczych.
                                                                                                                                                                                                            Jolanta Janik

 

 

 

 

·         Od 25 maja br. umożliwiamy konsultacje dla uczniów klasy VIII szkoły podstawowej.

·         Od 1 czerwca br. umożliwiamy konsultacje dla wszystkich uczniów szkoły

·         Szkoła przy organizacji konsultacji uwzględniła wytyczne Ministra Edukacji Narodowej , Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia.

·         Z zajęć w formie konsultacji w szkole mogą korzystać uczniowie zdrowi,
bez objawów chorobowych.

 

Dyrektor: 

·         Przygotował oraz upowszechnij wśród nauczycieli, uczniów i rodziców harmonogram konsultacji indywidualnych i grupowych.

·         Przygotował procedury przychodzenia/wychodzenia oraz przebywania uczniów w szkole, w tym w salach, uwzględniając zasady: 4 m2 na osobę, 2 m dystansu społecznego pomiędzy osobami i 1,5 m odstępu pomiędzy stolikami w sali podczas konsultacji.

·         W grupie może przebywać do 12 uczniów. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu, prowadzącego można zwiększyć liczbę dzieci – nie więcej niż o 2. 

·         Przygotował procedury postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia i przeszkolił pracowników, jak należy je stosować.

·         Wyznaczył stałą salę na konsultacje dla tej samej grupy.

 

Nauczyciel:

·         Wyjaśni uczniom, jakie zasady bezpieczeństwa obecnie obowiązują w szkole i dlaczego zostały wprowadzone.

·         Zorganizuje konsultacje indywidualne oraz grupowe z uwzględnieniem odległości pomiędzy stanowiskami nauki min.1,5 m (1 uczeń – 1 stolik).

·         W miarę możliwości dopilnuje, aby uczniowie nie pożyczali sobie przyborów i podręczników.

·         Wywietrzy salę, w której organizuje konsultacje, co najmniej raz na godzinę.

·         Zwróci uwagę, aby uczniowie często i regularnie myli ręce.

 

Uczeń:

·         Otrzyma możliwość konsultacji indywidualnych lub grupowych. Zapozna się z ich harmonogramem.

·         Nie umawia się na konsultacje, jeżeli jest chory lub w JEGO domu przebywa ktoś
na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy muszą pozostać w domu oraz stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza.

·         Jeżeli umówił się na konsultacje, a nie możesz przyjść, zgłasza ten fakt odpowiednio wcześniej – nauczyciel będzie mógł zaprosić w zastępstwie innego ucznia.

·         Zabiera do szkoły własny zestaw podręczników i przyborów. W szkole nie będzie mógł ich pożyczać od innych uczniów.

·         W drodze do i ze szkoły korzysta z osłony na usta i nos oraz zachowa dystans społeczny.

·         Przed wejściem do szkoły obowiązkowo zdezynfekuje ręce, a jeżeli
ma przeciwskazania zdrowotne do stosowania środków do dezynfekcji natychmiast umyje ręce.

·         Bezwzględnie stosuje zasady higieny: często myje ręce wodą z mydłem i nie podaje ręki na powitanie, zachowuje dystans, a także unika dotykania oczu, nosa i ust.

·         Zwraca uwagę na odpowiedni sposób zasłania twarzy podczas kichania czy kasłania. Stosownie zwraca uwagę innym w tym zakresie.

                                                                                                               

 

GRAFIK KONSULTACJI uczniowie i rodzice otrzymali w Librusie

 

                                                                                                                Dyrektor szkoły Jolanta Piotrowicz-Albiniak

Uczniowie klasy 7a i 7b podczas zdalnego nauczania. Dali upust swojej artystycznej twórczości również na lekcji matematyki. Stworzyli oni ciekawe rysunki w układzie współrzędnych. Oto kilka ciekawych projektów.

 

                                                                                                                                                                                                                 Ariel Rożnowski

 

 

 

Oto dwa utwory ,, Żabka mała” i ,,W murowanej piwnicy” wykonane na dzwonkach przez Lenę Cicherską, Alicję Moziakowską, Jakuba Wiśniewskiego, Adama Wieczorka i Antoniego Derdowskiego. Gratulujemy talentu i odwagi.  Nauczyciel Elżbieta Cykowska

 

Na zajęciach techniki w klasie V B i VI B realizowane były zajęcia kulinarne: z warzyw i innych produktów uczniowie  wykonali niepowtarzalne dekorację na stół.

Wykonane  smakołyki przedstawiają zdjęcia przesłane przez uczniów

 

     

 

                                        Nauczyciel Jolanta Piotrowicz-Albiniak

 

 

 

 

Projekt i wykonanie Szkoła Podstawowa w Strzelcach (woj. łódzkie)