logo-fundusze europejskie      logo-bip-szkoła-strzelce

News

 

W marcu tego roku szkolnego trzy szóstoklasistki z naszej szkoły: Marta Matysik, Zuza Pakulska i Martyna Stolarczyk wraz z opiekunem przystąpiły do projektu realizowanego we współpracy z trzema nauczycielkami i kilkunastoma uczniami ze szkoły İNÖNÜ ORTAOKULU z Merkez w Turcji oraz z nauczycielką języka angielskiego i dwoma uczniami ze Szkoły Podstawowej imienia Powstańców Styczniowych w Zwoleniu.

 

Celem projektu była wymiana doświadczeń wynikłych z pandemii Covid-19. Zgodnie z założeniami dzieliliśmy się wiedzą na temat sytuacji w naszych krajach, lockdownu, ale przede wszystkim – zmian, jakie zaszły w życiu każdego z nas w związku ze zmianą systemu nauczania z klasowo-lekcyjnego na online. O swoim samopoczuciu w dobie zamknięcia i niemożliwości bezpośredniego kontaktu z przyjaciółmi, jak również sposobach radzenia sobie z emocjami i czasem spędzanym w oddaleniu od bliskich nam osób opowiadaliśmy sobie za pomocą wiadomości na grupie na messengerze, pisząc dzienniczki umieszczane na specjalnej stronie patformy eTwinning, ale również podczas videokonferencji.

 

Mimo pierwotnego założenia projektu dotyczącego życia w czasach epidemii, te kilka miesięcy wspólnego kontaktu (czasem codziennego!) sprawiły, że nawiązaliśmy z naszymi tureckimi znajomymi prawdziwą nić porozumienia i wyszliśmy poza sztywne ramy wstępnych założeń. Zaczęliśmy dzielić się wiedzą na temat naszych krajów i nas samych. Dzięki temu poznawaliśmy ich historię i opowiadaliśmy o swojej. Padło też wiele pytań o kulturę i religię, bowiem nasi tureccy znajomi są muzułmanami. My – jako chrześcijanie – informowaliśmy ich więc o zwyczajach wielkanocnych, składając im życzenia z okazji Ramadanu, z kolei oni opowiadali nam o tym, w jaki sposób obchodzą swoje święto. To zderzenie z inną kulturą i wyznaniem pozwoliło moim uczennicom poznać to, co dotychczas wydawało im się tak bardzo odległe i niedostępne. Zrozumiały też, że dzieci z Turcji niczym się właściwie od nich nie różnią – mają takie same marzenia, plany na przyszłość, codzienne obowiązki. 

 

Prawdziwym wyzwaniem podczas tych kilku miesięcy okazała się sama konieczność rozmowy po angielsku – wymagało to przełamania barier nieśmiałości i, choć nie zawsze było łatwo, uświadomiło moim podopiecznym, jak ważna jest nauka języka obcego.

 

W czasie realizowania projektu dowiedzieliśmy się nieco więcej na temat Turcji, tureckich zwyczajów, życia w dobie pandemii, ale też zrozumieliśmy, że nowe znajomości i odkrywanie innych  kultur otwiera nas samych na świat.

 

Na stronie szkoły umieszczamy tylko niektóre działania i zdjęcia z realizacji naszego projektu. Z uwagi na obowiązujące nas przepisy RODO wyniki naszej pracy i działań tureckich znajomych dostępne są tylko na stronie Twinspace. Mimo to publikujemy namiastkę tego, na co składał się nasz projekt, dzięki któremu mogliśmy – mimo lockdownu – wybrać się w niezapomnianą podróż  z naszymi nowymi znajomymi.

 

 

 

Szkoła Podstawowa w Strzelcach  przystąpiła do projektu „Tydzień ulgi” organizowanego przez Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Oznacza to, ze między 17 a 24 maja uczniowie tej szkoły nie będą mieć sprawdzianów i kartkówek.

 


Zdaniem specjalistów z Uniwersytetu Jagiellońskiego, powrót do szkół to dla dzieci z jednej strony radość, z drugiej zaś lęk związany z koniecznością ponownego nawiązania relacji z nauczycielami i sprostania ich wymaganiom. By zaradzić tym problemem Instytut Psychologii UJ organizuje „Tydzień ulgi”.


- Pandemia i społeczna izolacja to szczególnie trudny czas dla uczniów i uczennic szkół podstawowych i średnich. Dlatego zwracamy się z gorącą prośbą do dyrektorów i dyrektorek, nauczycieli i nauczycielek: podarujmy młodzieży tydzień bez sprawdzianów i zadań domowych. Wszystko to po to, aby obniżyć stres towarzyszący dzieciom na co dzień i zadbać o dobrostan psychiczny uczniów, uczennic, nauczycieli i nauczycielek – tak na stronie Instytutu Psychologii UJ (https://psychologia.uj.edu.pl/tydzien-ulgi) prof. Aleksandra Gruszka-Gosiewska wyjaśnia, jaki cel przyświeca projektowi.


Do programu przystąpiło blisko 300 szkół z całej Polski, jedną z nich jest Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów w Strzelcach. Oznacza to, że między 17 a 24 maja uczniowie tej szkoły nie muszą obawiać się odpytywania, sprawdzianów i kartkówek. Co więcej – nie będą mieć również zadawanych prac domowych.


Powrót do szkoły 2021


4 maja dzieci z klas 1-3 wróciły do szkół. Od 17 maja zajęcia hybrydowe będzie miała młodzież z klas 4-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych. Od 31 maja nastąpi powrót wszystkich uczniów do szkół już w pełnym systemie stacjonarnym.

 

 

 

                                                                                                

Drodzy Uczniowie!

Pamiętajcie, czekamy na Was! Do zobaczenia!

Dyrekcja i Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej im. Szarych Szeregów w Strzelcach

 

W kwietniu 2021 roku, wśród uczniów klas IV-VIII przeprowadzono ankietę dotyczącą powrotu do nauki stacjonarnej. W badaniu udział wzięło 145 osób. Ankietowani odpowiadali następująco:

 

Na pytanie-czy chcesz wrócić do nauczania stacjonarnego, czyli nauczania w szkole-63,2% badanych odpowiedziało, że nie.

Uczniowie po powrocie do szkoły obawiają się przede wszystkim sprawdzianów i prac klasowych, przyznaje tak 104 spośród 147 badanych, 61% boi się pogorszenia ocen, 71% odpytywania. Dla uczniów problemem będzie także wcześniejsze wstawanie.  Aż 41% badanych zaznaczyło, że czuje strach przed zarażeniem Covid 19. Mniejszym wyzwaniem dla badanych są kontakt bezpośredni i przyjęcie przez rówieśników-tego obawia się 28 osób.

Najbardziej cieszy uczniów spotkanie z kolegami i koleżankami-78,4% badanych przyznaje, ze jest to ogromny plus powrotu do nauczania w szkole. Uczniowie doceniają także to, iż będą mogli znowu uczestniczyć w tradycyjnej formie zajęć. Tylko sześć osób cieszy się, ze spotka nauczycieli, a 4 osoby doceniają to, że będą miały możliwość porozmawiania z innymi.

Uczniowie mają wiele obaw. Długi czas nauczania zdalnego przyczynił się do zmiany spojrzenia na wiele aspektów funkcjonowania. Powrót będzie trudny, ale wspólnymi siłami dojdziemy do stanu względnej stabilizacji.

                                                                             Marta Łykowska

 

W czwartek 13.05.2021 roku, o godzinie 17.00 na komunikatorze Teams odbędzie się spotkanie dyrektora i pedagoga z rodzicami. Porozmawiamy o naszych obawach, oczekiwaniach, radościach związanych z powrotem uczniów do nauki w szkole. Serdecznie zapraszamy.

 

Wyniki XV Powiatowego Konkursu Plastycznego dla uczniów klas I – III szkół podstawowych powiatu kutnowskiego pod hasłem„...w bibliotece”

 

Konkurs zorganizowany został z okazji obchodów Tygodnia Bibliotek 2021

Organizatorzy etapu szkolnego: Joanna Kołodziejska, Barbara Dusza

 

Konkurs miał na celu:

- rozbudzanie zainteresowań czytelniczych uczniów;

- rozwijanie wyobraźni oraz postaw twórczych uczestników;

- włączenie się w obchody Tygodnia Bibliotek 2021 pod hasłem Znajdziesz mnie w bibliotece;

        

      Zadaniem uczniów było wykonanie pracy plastycznej, której temat był swobodnym wyobrażeniem uczestnika dotyczącym biblioteki. Uczeń mógł narysować swoją bibliotekę, realną lub wymarzoną, spotkanie w bibliotece
z postaciami realnymi lub fikcyjnymi, swoje ulubione książki lub bohaterów literackich w bibliotecznym kontekście.

 

Na konkurs wpłynęło 110 prac z 13 szkół powiatu kutnowskiego:

Komisja Konkursowa wyłoniła laureatów i przyznała nagrody książkowe, ufundowane przez Prezydenta Miasta Kutno:

 

II miejsce

Amelia Stępka klasa IIb

 

III miejsce

Blanka Zieleniewska  klasa Ia

 

Wyróżnienie

Szymon Wróblewski klasa IIIb

 

Gratulujemy !

 

 

 

/red. Joanna Kołodziejska/

 

 

 

 

XV Powiatowy Konkurs Plastyczny pod hasłem

 

„...w biblioteceetap szkolny

 

Konkurs plastyczny organizowany z okazji obchodów Tygodnia Bibliotek

 

Organizatorzy: − Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Łodzi Filia w Kutnie, oraz etap szkolny biblioteka szkolna w SP w Strzelcach

 

 Uczestnicy: uczniowie kl. I – III szkół podstawowych powiatu kutnowskiego.

 

Regulamin: Uczeń mógł  narysować swoją bibliotekę, realną lub wymarzoną, spotkanie w bibliotece z postaciami realnymi lub fikcyjnymi, swoje ulubione książki lub bohaterów literackich w bibliotecznym kontekście.

 

Do etapu szkolnego konkursu wpłynęło 22 prace z klas I-III. Do etapu powiatowego zaklasyfikowało się 17 prac, które zostały przewiezione do siedziby organizatorów.

 

Dziękujemy za udział w konkursie.

 

 

 

/red. Joanna Kołodziejska/

 

 

 

Projekt i wykonanie Szkoła Podstawowa w Strzelcach (woj. łódzkie)